Bucsky Péter gazdasági újságíróval, Fidrich Róbert zöld aktivistával és Várkonyi Gábor autóipari újságíróval az elektromos autózás jövőjéről beszélgetett Pogátsa Zoltán főszerkesztő.

Az Új Egyenlőség stúdióbeszélgetése egy erős érzelmeket kiváltó témát járt körül. Vajon az elektromos autózásé lesz-e a jövő, és ha igen, milyennek kell lennie ahhoz, hogy a gazdaság, az autóipar, a társadalom, a környezet és az egyén is profitáljon belőle? Létezik-e olyan megoldás, ami minden szereplő érdekét szolgálja?

Hol van helye az elektromos autózásnak? Üldözni kell-e a belsőégésű motorokat? Kell-e autózni, vagy a közösségi közlekedés fejlesztése a jó irány? Elég-e, ha csak a használatból származó károsanyag-kibocsátással foglalkozunk? Egyáltalán: a kibocsátással kell-e foglalkozni, vagy inkább az energiafelhasználással? Mennyire környezetbarát az elektromos autózás, ha a járművek teljes életciklusát vesszük figyelembe? Miért károsak a nagy súlyú elektromos autók? Milyen az elektromos autók humán toxicitási mérlege? Jó megoldás-e az elektromos busz?

Meg kell-e védeni az autóipart? Hogyan befolyásolja az autógyártással kapcsolatos döntéseket az a tény, hogy a járműipar sok embernek ad munkát Európában? Helyes-e, hogy a villanyautózást rengeteg pénzzel támogatjuk, miközben például a kerékpározást egyáltalán nem?

A beszélgetésben szó esett emellett a teherszállítás és az átmenő forgalom kérdéséről is, hiszen ezeknek a környezetre és az életminőségre gyakorolt hatása legalább annyira jelentős, mint a személyszállításé.

Címfotó: Pikrepo

Jó cikk volt? Azt gondolod, hogy több ilyenre lenne szükség? Küldj nekünk pénzt, akár 1000 forintot is, hogy működhessünk és írhassunk még ilyeneket! Itt teheted meg. Köszönjük!
TÁMOGATOM

Kapcsolódó írások


Ehhez a cikkhez az Új Egyenlőség Facebook oldalán fűzhet véleményt.