Az oktatáskutatás eredményeit beszélték meg a résztvevők azon a nyilvános vitán, közbeszélgetésen, amelyen a PISA és a TIMMS felmérések nemrégiben megjelent adatait is elemezték. Emellett felvázolták egy jövőbeli jobb oktatási rendszer lehetőségeit is, például, hogy milyen célokat kellene szolgálnia egy oktatási rendszernek.

A közbeszélgetésen – amelyet Éber Márk Áron, az Új Egyenlőség szerkesztője vezetett – a szakértők, Vajda Zsuzsanna, Radó Péter és Setényi János oktatáskutatók többek között arról fejtették ki álláspontjukat, hogy a magyar diákok által produkált és ismét romló PISA-eredményeket milyen oktatáspolitikai döntéseknek köszönhetjük. Végső soron a felmérések eredményeit arra kellene használni, hogy ezek értékelése nyomán kialakulhasson egy oktatáspolitikai párbeszéd. Ehhez a kutatók szívesen csatlakoznának.

Kapcsolódó írások

Hogyan működhet egy ország: maradékelven vagy szük... Az Új Egyenlőség piros podcast legújabb adásában Kiss Ambrus szerkesztő Pogátsa Zoltán főszerkesztővel és Büttl Ferenc közgazdásszal beszélgetett a sz...
Deviszont – kritikai pedagógia a külvárosban... A Deviszont Közösségi Tér egy Budapest külvárosában működő oktatási program, amit társadalomtudósok, szociális munkások, filozófusok és pedagógusok ho...
Milyen a tisztességes és igazságos társadalom? A magyarok nagy részének jelenlegi manipulálhatósága annak a korábbi harminc évnek a következménye, amikor a felső középosztály hagyta őket végletesen...
Milyen lesz az iskola jövője? Radó Péter (2017): Az iskola jövője. Budapest: Noran Libro Kiadó. Radó Péter oktatáskutató Az iskola jövője című könyvében ír a jelenlegi oktatási ...
Rekviem és kiáltvány a magyar közpolitikáért Kiss Ambrus: Rossz kormányzás Fidesz-módra. Budapest: Noran Libro, 2018. Kiss Ambrus politológus, a Policy Agenda vezetője 2018 tavaszán megjelent ...

Ehhez a cikkhez az Új Egyenlőség Facebook oldalán fűzhet véleményt.