Az oktatáskutatás eredményeit beszélték meg a résztvevők azon a nyilvános vitán, közbeszélgetésen, amelyen a PISA és a TIMMS felmérések nemrégiben megjelent adatait is elemezték. Emellett felvázolták egy jövőbeli jobb oktatási rendszer lehetőségeit is, például, hogy milyen célokat kellene szolgálnia egy oktatási rendszernek.

A közbeszélgetésen – amelyet Éber Márk Áron, az Új Egyenlőség szerkesztője vezetett – a szakértők, Vajda Zsuzsanna, Radó Péter és Setényi János oktatáskutatók többek között arról fejtették ki álláspontjukat, hogy a magyar diákok által produkált és ismét romló PISA-eredményeket milyen oktatáspolitikai döntéseknek köszönhetjük. Végső soron a felmérések eredményeit arra kellene használni, hogy ezek értékelése nyomán kialakulhasson egy oktatáspolitikai párbeszéd. Ehhez a kutatók szívesen csatlakoznának.

Kapcsolódó írások


Ehhez a cikkhez az Új Egyenlőség Facebook oldalán fűzhet véleményt.